När det råder tuffa tider är det extra viktigt att synas.

Datum: 20 Sep 2024

Byggfakta Docu når ut till de personer som vi vill komma i kontakt med och är därmed en viktig spelare på vår marknad. Det menar Göran Hagberg, rådgivare föreskrivande led på Steni.

Fasadleverantören Steni har varit kund hos Docu sedan 2009.

- Tack vare Docu når vi ut med vårt budskap till väldigt många. Just bredden, att vi når olika målgrupper, är en stor fördel, säger Göran Hagberg.

Uppföljning tycker han är en annan viktig funktion som Docu erbjuder.

- Genom att vi har tjänsten Analytics Pro kan vi lätt följa upp vilka som visat intresse för våra produkter genom att klicka sig vidare.

I år har Steni satsat stort och medverkat i regelbundet i Docus nyhetsbrev och kampanjer. Detta har gjort att man kunnat testa olika budskap i de olika utskicken.

- På så sätt har vi kunnat se vilka teman, till exempel hållbarhet, återbruk eller färgkartor, som gett flest klick. Vi märker vad som är aktuellt och vad marknaden efterfrågar här och nu.

Göran Hagberg menar att Docu är en effektiv plattform både när det gäller att få tillgång till information och att sprida vår information.

- Vi når ut till väldigt mågna på ett enkelt sätt, jag är själv förvånad att det funkar så bra. Jag tror det är svårt att hitta andra alternativ med samma verkningsgrad.

Digitaliseringen gör både att världen blir mindre och möjligheterna större.

- Det blir fler konkurrenter samtidigt som vi kan nå ut till fler personer.

När det råder tuffa tider är det extra viktigt att synas, menar han.

- Vi har satsat mer än någonsin på marknadsföring i år.

 

 

text: Susanne Bengtsson

Få nyheter om byggmaterial & produkter - direkt i inkorgen


Genom att surfa vidare på vår hemsida och använda våra tjänster så godkänner du till att vi samlar in data om dina besök.
Läs mer...

OK, jag förstår