Cembrit lanserar ny logotyp och ny varumärkesprofil
Datum: 16 Mar 2016
Cembrit, en av Europas ledande tillverkare och leverantör av byggmaterial i fibercement, lanserar idag en ny koncerngemensam varumärkesprofil som ska tydliggöra och positionera företagets styrkor och affärsfilosofi.
- Cembrit är ett internationellt företag som har en stark position tack vare den kvalitet som vi levererar i våra produkter och samarbeten. Det vill vi leva upp till även i vår kommunikation. Därför tar vi nu steget och lanserar en ny gemensam varumärkesprofil på alla de marknader där vi verkar, säger Anna Ranow, Marknadschef på Cembrit i Sverige.
Varumärkesprofilen omfattar ett helt nytt grafiskt formspråk med ny logotyp, varumärkessymbol, nya färger och en payoff. Lanseringen kommer att ske successivt under våren och märkas i annonser, trycksaker, filmer och så småningom på den nya webbplatsen.
Se den nya filmen om Cembrit
Den nya logotypen är modern och samtida i sitt uttryck. Inspirationen har hämtats utifrån att Cembrit skapar vackra byggnader med fasader och tak i en stilren design. M:et i logotypen har särskilt associativt värde och kommer även användas som en varumärkessymbol.
Se filmen om hur logotypen skapades
"Building better days" - så lyder Cembrits payoff och den refererar till både människor och produkter. Det handlar om samarbete och engagemang för att skapa god och inspirerande arkitektur som håller för framtiden.
Varumärkesprofilen har tagits fram av reklambyrån Clienti som är baserad i Danmark.
För mer information kontakta:
Anna Ranow, Kommunikationsansvarig Cembrit, Mobil 070-736 47 67