”Ingen reklam tack”-skyltar för en bättre miljö
Datum: 7 Dec 2017
Skyltmax.se väljer nu att ta ansvar för sin miljöpåverkan och lanserar klimatkampanjen ”Klimatmax”. I kampanjen läggs fokus på ”ingen reklam tack”-skyltar. För varje såld ”ingen reklam tack”-skylt planteras ett nytt träd. Samarbetet görs med Tricorona Climate Partner – ett företag som hjälper företag och organisationer att ta sitt klimatansvar.
Skyltmax och miljön
Idag är klimatfrågan mer aktuell än någonsin och allt fler företag och organisationer väljer att ta ansvar för sin klimatpåverkan. Även e-handelsföretaget Skyltmax lyfter miljöfrågan när de presenterar kampanjen ”Klimatmax”. Genom kampanjsidan Klimatmax erbjuder Skyltmax skyltar i olika färger, skyltar som alla säger nej till reklam. Försedda med självhäftande tejp kan dessa sättas upp på dörr eller brevlåda och därmed stoppa onödig pappersreklam från att dimpa ned i brevinkastet, vilket i sin tur minskar både skogsavverkning och utsläpp.
En skylt = ett nytt träd
För varje såld ”ingen reklam tack”-skylt bidrar Skyltmax dessutom med 30 kronor till det skogsbevarande projektet ”Tropical Mix” i Panama där ett träd kostar just 30 kronor att plantera och driva upp. Kampanjen sker i samarbete med Tricorona Climate Partner som jobbar med att företag och organisationer ska ta ansvar för sin klimatpåverkan och bli mer hållbara. Hittills har mer än 1,9 miljoner träd redan planterats i trädplanteringsprojektet och bidragit med en CO2e-minskning på ca 135 100 ton.
Genom att klimatkompensera genom projektet ”Tropical Mix” jobbar Skyltmax mot att vara ett klimatneutralt företag och hoppas på att klimatkampanjen ska väcka ett intresse och påminna om att alla kan göra något för en mer hållbar miljö.
Läs mer om kampanjen och beställ din ”ingen reklam tack”-skylt här!